PROJEKT I VÄNTANS TIDER!

Se där ja. Mindre än 20 dagar kvar till det datum som knodden är beräknad att tita ut (förhoppningsvis inte bara titta ut, utan faktiskt sälla sig till oss andra som lever våra liv utanför de livmödrar som vi en gång vaggades i). Man vet ju inte hur lång väntan egentligen kommer att bli så det gäller ju att sysselsätta sig med lagom stora projekt som passar en växande och blivande tvåbarnsmor.

Ett av de små projekten jag då hade tänkt att dra igång var att pyssla ihop ett fotoalbum. Vi gjorde en stor och svulstig beställning på över 200 bilder för att jag skulle ha att göra. Men när jag väl börjar har jag svårt att sluta, så nu är albumet redan klart...  Vad ska jag ägna mig åt i stället?

Ett alternativt projekt som blåst in i bild är att hitta vägen fram till det perfekta istéet! Denna läskande dryck ligger mycket bra till hos mig för att bli sommarens uppfriskande dryckesinslag. Beställer man det ute på caféer och restauranger brukar det dessvärre serveras nåt så infernaliskt sött så att man går där i från som en raglande sockervadd. Så vill jag förstås inte ha det. Mit experimenterande har redan börjat och under de senaste dagarna har kylskåpet inrymt isté i små glas, stora glas, tillbringare och provrör. Än har jag långt kvar... Vilket te ska man använda sig av? Alternativa sötningsmedel? Citron? Bär? Kryddning? Hur koncentrerad ska basen vara? Frågorna hopar sig och bönar om att få röjas ur vägen en efter en.

Läskande njutning...

Och om det nu faller sig så att bebisen föredrar att komma till världen efter detta av barnmorskor uträknade datum... när även projekt isté avslutats och utvärderats. Vad händer då med den outtröttliga snurrande blogg-bebisen här till höger? Börjar den räkna minus på dagarna?  Eller bara POFF försvinner den? Eller byts bebisen ut mot en arg, gravid kvinna med horn, vars fötter svullnar lite mer för var dag som tickar fram på räkneverket? Det kanske återstår att se!

Annars ser jag mig nog som en ganska harmonisk havande, som njuter av sitt tillstånd och sprider idel värme och moderlighet trygghet omkring sig. Som synes stämmer min egen uppfattning väl överens med omivningens.



Ett litet personporträtt William stack till mig i ett ömt ögonblick när Ebba väntades

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0