FÖDELSEDAG!

Hipp, hipp hurra och tada!!! Må glitter och glamour bliva dagens signum! Undertecknad fyller 29 år denna högst märkvärdiga dag! Tjugonio minsann! Hedervärt, om jag får säga det själv!

Dagen började bra med en väldigt bra natt full av sömn och välvilligt inställda fogar, och fortsatte med en riktigt god morgon vilket bilderna kan skvallra lite om.

Till detta kan man lägga den fina present jag fick av min gode man. En loge!! eller ja, i skrift kräver det visst sitt förtydligande ser jag. Alltså, jag har inte fått en del av en bondgård att förvara allt mitt skördade hö på, utan mer ett ställe att göra mig i ordning på som liknar en teaterloge... Eller egentligen, inte en loge, utan en sån spegel och sminkhörna som brukar finnas i teaterloger. En spegel inramad av runda glödlampor. Gärna smyckad med gulnade tidningsurklipp från den tiden folk visste vem hon var. Den nu åldrande primadonnan sitter framför spegeln och minns sina glansdagar medans hon möter sin ungdom i reflektionens rynkiga ansikte. Över stolen hänger en livlös boa. Den har tappat några fjädrar som vilset och förstrött dansar över golvet när hon går förbi. I huvudet dansar och sjunger hon sitt paradnummer och tänker på allt som kunde ha blivit, som kunde ha förändrat allt.

Eller så är det bara en spegel helt enkelt!  Äh, jag lägger upp en bild när det är monterat och klart. Fint som snus blir det i alla fall. Sanna mina ord!


Tända ljus och jordgubbar på ett fat... Mmm...

Frukost! =)


Födelsedagsfrukost med färskt bröd och bakelse...

I afton har William föreställning med krogshowen och jag och min ömma moder ska hänga upp lite nya gardiner i bebisrummet. I går hängav vi oss nämligen åt seriös gardintygsshopping. Efter många om och men fick vi till det som vi ville och hon ilade hem och sydde som en liten iller, så nu är de redo att hängas upp!

Fröjd och salut!
 




Kommentarer
Postat av: Fadren

Så skall du må när du mår som sämst!!

2009-05-05 @ 13:49:41
Postat av: Therése

Härligt! Keep up the good work... Jag gillar verkligen din blogg. Kul med en inblick i ert liv nu när jag tvunget skall bo i Göteborg ;)

2009-05-05 @ 17:42:38
Postat av: Annie

Tackar! =) Du får väl se till att starta upp du med så man kan ha liiite knas på dig i alla fall! =) KRAM

2009-05-05 @ 19:20:22
Postat av: Storebror



(Hon går på nötta klackar ut förbi toalettkorridoren mot scenentrén. Folkparken har sett sina bästa dagar. Det är nu länge sedan Lill-Babs och Thore Skogman drog fullt hus här i stan. Hon går igenom texten i huvudet till "Ett jag, Ett liv, som hon alltid öppnar med. Jo, texten sitter fortfarande men tonarten är sänkt. Två gånger.)



Det är en spegel, för Guds skull Annie, en spegel! Jeez!

2009-05-12 @ 10:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0