SOMMAR!

Så plötsligt slog den då till med full kraft, vår eftertraktade sommar! Jag tillhör inte den skara människor som kastar mig ut ur sängen på morgonen och rusar fram till fönstret i hopp om att möta en klarblå himmel och en generös sol som välvilligt ler mot det svenska folkets bleka soltörstande själar och anleten. Bara för att i stället få väderprognoserna bekräftade. Växlande molnighet och tidvis regn. Nej, jag trivs mycket bra med lite moln, åska och annat som hör vår sommar till och menar till och med att brännande sol, hetta och ångande asfalt gör mig till en svettig, långsam och något irriterad liten människa. Och så vill man ju inte ha det under sina veckor av ledighet.

Jag har med andra ord haft en fullt acceptabel sommar och njutit av oväder, pyssel och filmkvällar. Men så skrällde det till riktigt ordentligt i det meteorologiska siandet, och det pratades plötsligt om sol och ökade gradantal. De fick rätt, och in trädde ett gassande av rang! Man ur huse, fyllda stränder och chockbrända axlar! Die sonne sheint! Och jag måste säga att jag gillar det. Frågan är ju om det finns så mycket större sommarnjutnig än den att kasta sin solheta kropp ner i det kittlande, svalkande vattnet och känna lyckan bubbla ända upp över huvudet på en. Och nya varma vädret öppnar ju helt klart dörrarna till lite andra aktiviteter än man har ägnat sig åt de senaste veckorna.

Det har blivit kanotutflykt (som bland annat bjöd på upplevelsen av en naken man som stod ute på en liten uddde och sköt luftpistol), bad och sol på Vätterns strand, poolparty och grillning hos bror min och ljumma kvällspromenader. Inte så svårt att tycka om...

Ett fåtal bilder från dessa soliga dagar (dessvärre ingen på den nakne pistolmannen, vi hade vid tillfället inte sinnesnärvaro nog).




1) Ebba på Vätterstranden
2) Lukas på partyhumör ute i skuggan
3) BADA!
4) Springer morfar till mötes i allén en ljummen sommarkväll
5) Kanotutflykt på Stråken
6) Fika och bad på en liten ö
7) I det fria!

(De små bilderna blir förstås större när de klickats på)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka underbara sommarbilder! Angående vem han är lik, lille parveln, så tycker jag att han är lik Simon! Är det andra som sagt det också? :) Har ju sett bilder på honom från när han var liten och det är ju superlikt :) kramar!

2009-08-27 @ 11:54:04
Postat av: Annie

haha!folk har sagt allt möjligt. Lik william, lik Ebba, lik mig och så nu då lik Simon! =) Lite lik allihop förmodligen. Jag tyckte själv att Ebba ar väldigt lik Simon till en början och hon och Lukas har ju vissa likheter, så ja.. kanske det... =)

2009-08-27 @ 12:06:01
URL: http://anniesauditorium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0