DET BÄSTA AV TVÅ VÄRLDAR!

Tre av mina hittills 29 levnadsår har jag ägnat åt teaterstudier. Det innebär oräkneliga pass i improvisation och samspel. Jag har flyttat mången osynliga pianon, kastat igelkottar, öppnat paket med eldklot i, ätit piller som förvandlat mig till en förvånad gorilla, en generad höna eller en pilsk daggmask. Jag har varit expert på tådans i Katmandu och knapptillverkning, och otaliga gånger har jag "dött på en minut". För att bara nämna något.

Sen började jag på lärarutbildningen och studierna fick lite annat skepnad. Att under ett seminarie förvandlas till en svan med halsbränna föreföll inte som en lika god idé som tidigare ... Det man sa skulle dessutom plötsligt ha något som kallades för "vetenskaplig grund"! Kursarna pratade heller inte känslor på rasterna, kramades inte så mycket och tycktes mycket svårare att komma inpå livet. Frontalkrocken var ett faktum, och jag saknade i bland det där bejakandet av det fantasifulla fria. Men snart hade jag anpassat mig och på ett sätt blev det enklare, och på ett sätt fattigare. Men utmaningar och utveckling finns på båda ställena och jag har verkligen stortrivts!

Sen kom hon och nånting stort hände igen:
 
I dag ösregnade det i vårt kök när jag skulle tömma diskmaskinen, så jag behövde använda Pippi-paraplyet för att inte bli alldeles dyngsur. Vi stod i regnet och skrålade en melodi från Saltkråkan när spisen plötsligt var full av lejon och pingviner som vi smög på i djungeln. Ssscchhh... försiktigt...
Sen blev jag bjuden på smaskiga pannkakor som växte i vår ena sänggavel, men mitt i maten fick vi rycka ut och rädda William som hade byggt hus i ett torn och nu bodde mellan två legobitar! Man skulle knacka på den magiska legobiten så att den öppnades och då kunde han komma ut till oss andra igen. Efter att apan kissat på pottan hade jag slutligen den stora förmånen att få håret klippt och fönat med en penna.

Nu har jag en fantastisk blandning av två världar! Vetenskap och lejon i spisen!
Tack, älskade barn!



Bjuds på delikata pannkakor

Kommentarer
Postat av: Morgan

Fantastiskt!

Jag vill oxå ha plättar och magiska lejon i mitt kök...

2009-07-14 @ 14:45:48
URL: http://morgansruta.blogspot.com/
Postat av: Veronica å Tilde

Vi har inga lejon på spisen däremot en tomte i lekstugan och en giraff i badrummet. Fast giraffen går ut när Tilde ska bada eftersom den inte gillar schampoo.

2009-07-18 @ 18:34:29
URL: http://www.tildehanson.se/blogg/
Postat av: Annie

Haha! Härligt! Tur att den inte gillar schampo, så blir det inte så trångt...

2009-07-18 @ 21:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0