DET LILLA EXTRA?

Man har alltid ett val, som det brukar heta. Och så är det nog med det allra mesta, även om vi i bland väljer omedvetet eller upplever det som att vi faktiskt inte har några alternativ att välja på.

Val i det stora och i det lilla alltså. Några aktiva val som jag har gjort bara i dag är till exempel valet av räksallad framför pasta carbonara, studier på bibliotekets andra våning i stället för på första eller tredje, hämta dottern på förskolan framför att låta bli (ett mindre svårt val, men ändå ett val). Och så valde jag att göra det minsta möjliga  för att få godkänt på en skriftig examinationsuppgift framför att göra mittt bästa möjliga. Och det är just detta jag vill komma till. Valet mellan att göra det lätt för sig eller att göra det där lilla extra.

Jag har det höga nöjet att leva med en man som är antingen defekt eller bara ärligt intresserad av att göra det där extra. Inte minst när det rör sig om förtärbara ting. Jag tänker att vi kan baka några lussekatter, han tänker att varför inte göra en deg som räcker för att försörja oss med de saffransdoftande bullarna året om? (vi har fortfarande ett par påsar kvar i frysen)


Degen ÄR enorm, det är inte baraEbba som är liten...

Jag äter hamburgare med måttligt med sallad och tomat, han pysslar ihop ett berg av smaker och vevar ihop experimentella såser som slår smaklökarna i backen av förtjusning.


Borde ha ställt en tändsticka bredvid för att göra rättvisa åt höjden på denna skapelse...

Jag frågar om han möjligen skulle kunna tänka sig att göra nån slags kaka som tack till lärarlaget jag ingick i under min praktik. Han står förnöjt och pysslar, vevar, smakar, blandar och monterar ihop två bjässar till smörgåstårtor som han sedan dessutom balanserar på två plåtar till den aktuella skolan... samtidigt som han kör barnvagn.



Två mättande monster som gett mig gott rykte på skolan för all framtid.


Och han verkar faktiskt ha det mycket roligare...

Kommentarer
Postat av: Veronica

William råkar inte ha en bror över? ;) Hoppas att du mår bra och att examinationsuppgifterna flyter på. Jag har snarare gett upp och gett mig själv sommarlov, inte riktigt så bra gjort kanske men det löser väl sig. Ta hand om dig och dina kära! Kram

2009-05-26 @ 23:06:22
Postat av: Lina

Härligt!

2009-05-27 @ 07:05:41
URL: http://linalindstrom.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej du! Nu har jag äntligen hitta hit! En blogg känns verkligen som ditt rätta element =)



Den där William är allt för gullig du..träffade honom på skolan och han påpekade hur fin jag var, när man känner sig som Barbamamma är det ytterst uppmuntrande ord att få från omgivningen! På något sätt har man svårt att se den där skönheten själv, man ser bara den enorma bulan på magen, de stundande åderbråcken, de uppsvällda fötterna... mmm det är härligt att vara höggravid!

2009-05-27 @ 09:16:22
Postat av: Annie

Ja du, Veronica, det har han faktiskt! Men han är åtta år yngre... =)



Haha! Jo, man känner sig inte så smidig, men tänk vilken kort tid det ändå är i det stora perspektivet! Men visst längtar man nu!! =)

2009-05-27 @ 10:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0