KLASSFOTO?



"Tindras napp!"

Det har varit en helg med lite baluns och en massa tårta! Jag, min mor och min svärmor har fyllt år under veckan som gått, och i går hade vi nån form av inflyttningslunchmiddagsfikabjudning i vårt lilla hemman för att fira att vi äntligen är klara med lägenheten. Alla skäl till sociala sammandrabbningar är bra, och dessa inte mindre än fyra festliga händelser genereade både blommor, paket och då även tårtor. Det fina är att det blev en bit över att nalla i sig till frukost i morse också!

Dagen i dag har varit en dag av lugn och den avrundades med en liten tur till mataffären. Vi kryssade in genom dörrarna, och pinnade målinriktat genom kommersens korridorer. Efter svåra beslut kring bröd- och mejeri, tog vi sikte på kassorna som tornade upp sig i horisonten. Just innan kassa 5 tornar nånting annat upp sig. Napphyllan. En hylla med ungefär en miljard sjutusen nappar i olika färger, former, material, glow in the dark-effekter, design-editions och allt vad det är. Ebba blev alldeles till sig! Inte för att hon gick igång på att det just var en massa nappar, utan för att hon såg nåt helt annat. Hon såg sina förskolekompisar. Klart som korvspad och utan minsta tvekan utbrast hon, ivrigt pekande på en vedervärdig latexnapp med hypnotiskt mönster i rosa och orange:
-Tindras napp!
Sen var det bara att fortsätta. Som att titta i en skolkatalog. Vilken napp man än pekade på så kom det ett namn och ansiktet sken upp:
- Rasmus! Lian! Thea!

En slags återträff i mataffären helt enkelt. Verkade onekligen mycket trevligt.

Svårt att hitta nåt motsvarande som jag skulle kunna koppla till alla mina kursare...

P.s Namnen är fingerade och alla eventuella likheter med verkliga barn är slumpmässiga. Jag ber också om ursäkt för om mitt inlägg kan tolkas som nedsättande mot materialet latex.  Inga djur kom till skada under skrivandet. D.s

Kommentarer
Postat av: Therése

Vilken lycka det är att läsa din blogg!

2009-05-11 @ 18:19:15
Postat av: Mikaela B

Hahahahahaha! Inga djur kom till skada?

2009-05-11 @ 18:32:27
Postat av: Annie

Man tackar! =) När du blir tysk får du börja blogga, Therese! Om inte förr! Så att man kan följa din tillvaro lite bland rebenschopper och liebfraumilch! =)KRAM

2009-05-11 @ 19:17:47
Postat av: Therése

Haha, du är för rolig. Vilken ordvitsare du är. Jag kan dock inte slänga mig med ord på ett sådant roligt och hänförande sätt som du kan. En blogg med undertecknad som skribent vore rena sömnpillret!

2009-05-12 @ 18:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0