WILLIAMS GÄSTINLÄGG!

Det bördiga landskapet ligger väntande, grönskande, dignande. Utanför grindarna har jag precis laddat och osäkrat pistolen och placerat densamma i dess specialutformade hållare vilken har placerats strax till höger om den hand som drar snabbare än min egen skugga…
Jag noterar att personalen har observerat min närvaro och de tittar smått oroade på varandra. Även de kunder som befinner sig i området närmast entrégrindarna ser på mig och min vagn med en viss rädsla och samlar nervöst ihop sina barn och övriga anhöriga som skulle kunna komma i vägen för min framfart. Mina händer kramar hårt om vagnens styrstång och jag skrapar lite med skon mot golvet för att inspektera underlaget.
Skurat för ca 3,5 timme sedan, konstaterar jag.
Perfekta förhållanden.
Antalet åldringar som har hunnit in är också förhållandevis lågt. Nu är det rätt läge. Med fokus i blicken och kroppshållning som en ballroomdansare passerar jag grindarna vilka, som vanligt, öppnas lite för långsamt för mig och min iver.
När jag kommer över på andra sidan stannar jag till för ett ögonblick och min kropp drar ett djupt andetag, in genom näsan och ut genom munnen. Här är det en annan luft. En luft med kraft och mening.
-Konsumtion.

Att storhandla är för mig en helt fantastisk upplevelse. Innanför entrégrindarna fylls jag av ett lugn och de måsten och problem som har legat och klämt på mina nerver utanför, på parkeringen, är som bortblåsta när jag väl har kommit in till mitt Kaba, Maxi ICA Stormarknad.
Jag blippar in fem stora papperskassar, trots att jag är medveten om att en kundvagn bara rymmer fyra, och tar de första stegen i mitt två timmar långa yoga-pass.
Hylla upp och hylla ner, likt Viktor Rydbergs tomte som känner på alla låsen inventerar jag varje paket, burk och flaska för att se om det är så att vi skulle behöva köpa hem en sådan.

När jag sedan står vid utcheckningen med en vagn, överpackad upp till näsan på mig, och med den femte papperskassen desperat hängd på ena handtaget på sidan av vagnen känner jag mig som ett litet lyckligt barn. Att få packa in allt detta i kofferten på bilen, ge sig av hemåt och fylla upp kyl, frys och skafferi är en fantastiskt härlig känsla.
Nu har vi det bra.
Nu klarar vi oss länge.
Familjen.


William

Kommentarer
Postat av: Morgan

Hihi... fint med ett gästinlägg av din kära make. Underbart. Nu saknar jag bara informationen om vart du håller hus medans W går omkring bland hyllorna!



Stora stora kramar till hela finaste familjen!

2009-05-30 @ 00:02:56
URL: http://morgansruta.blogspot.com/
Postat av: (B)Rynäs

Haha, va go du är William! (och Annie med) Jag hade inte viljat möta dig i en trång gång på Maxi.. Hoppas allt är bra med er!

2009-05-30 @ 09:29:33
Postat av: Therése

Jag tyckte det fanns en erotisk underton till Williams inlägg... storhandlingsfetichism?

2009-05-30 @ 09:58:03
Postat av: William

Ingen erotik. Inte heller någon stress eller ondska under shoppingen. Enbart avslappning. :)

2009-05-30 @ 19:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0