JAG MISSTÄNKER ATT EN VÅR ÄR PÅ VÄG!

Long time, no see. Men så kan det gå när det blir höst, som följs av lång vinter av bibliska mått. det är alltså vinterns längd jag anser är av bibliska mått, inte själva vintern. Vinter känns inte som den centrala årstiden i Bibeln överhuvudtaget, så det kanske var självklart för en eller annan insiktsfull läsare. Skit samma, låt mig nu inte uppehålla mig vid såna triviala ting i all evinnerlighet. Förvisso är det så att det fortfarande är vinter, och visst ligger det ännu drivor med isig snö i vår trädgård, men idag känner jag hopp! Luften är gladare i dag och andas tussilago och cykeltur på grus!

Egentligen har jag inget särskilt att förmedla och berätta denna dag, men jag måste ju försöka trimma igång mig lite på att skriva ibland, bara för att se om jag kan komma på några ord utöver "vetenskaplig artikel", "källkritik", "avser", "informant", "ämnesdidaktik" och "tillförlitlighet". Jag kan känna en stor kärlek till det akademiska språket, analyserna, strukturen och olika syften, men så vissa dagar efter en avslutad intensiv uppsats-, eller tentaperiod krävs en liten språklig revolt. Jag vill vältra mig i syftingsfel, ord som kanske inte hunnit till SAOL ännu, vara spontan, SkrIvA KoNStigtA textEr vars innehåll är utan substans, logik och relevans, och framför allt läsa dålig, dålig litteratur!! HA! In your face! 

Gubben höst och Ville Vinter, eller vad han kan heta, var inget att hänga i vare sig julgran eller annan barrväxt, men nu anas bättring och E-vitamin! Plusgraderna är blygsamma men metodiskt strävsamma och effektiva och det rasar snö och tyngd från tak och axlar! Kursens första litteraturseminarium gick som en bättre dans, jag tog en promenad med solstrålarna i handen som snören upp till den stora, gula ballongen där uppe, valsade in på en intervju och fick jobb på stående fot, och nu står ambrosiakakan i ugnen och gonar sig. Snart kommer resten av familjen hem och våra fantastiska små älskade liv som i hela sina jag är "vår" och "nu"! De är i rättvisans namn även "härj" och "stök", men tack gode gud för det!

Japp, i dag är det hopp om livet och gott att få vara med!!


Låt oss hoppas att det var sista åket för den här vintern.


Okej, blev inte som på bilden, men hur gott är det med syltade apelsinskal egentligen?


Kommentarer
Postat av: Mikkan

låt mig få upplysa damen om att hon ser rätt galen ut på den dära miniskootern.

2011-02-02 @ 14:56:42
URL: http://www.njutmaten.se
Postat av: Annie

Tillåt mig ödmjukt ta din upplysning i beaktande, så att jag nästa gång söker finna ett mer proportioneligt snöfordon!=)

2011-02-02 @ 15:05:23
URL: http://anniesauditorium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0